Strona Główna hiszpania.org.es
FORUM O HISZPANII

FAQFAQ  MapaMapa  SzukajSzukaj  NasiNasi  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Andzela
16-08-2009, 19:36
Jak to jest z N.I.E.?
Autor Wiadomość
Agata 
Mi Vida sin Foro no es Vida


Moje nałogi: forum i moj syn
Pomogła: 21 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 19 Maj 2006
Posty: 2628
Skąd: warszawa/serantes
Wysłany: 10-07-2006, 23:56   Jak to jest z N.I.E.? #1

Czyli z dowodem osobistym hiszpanskim dla obcokrajowcow, odpowiednikiem D.N.I.?
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 11-07-2006, 18:50    #2

Tak jak pisalam juz w innym poscie, N.I.E., to numer identyfikacyjny (número de identificación). Natomiast odpowiednikiem DNI jest Tarjeta de Residencia - Régimen Comunitario.
Tak na szybko strescilam najwazniejsze wedlug mnie informacje, ktore umieszczone sa na stronie Ministerstwa Spraw Wewnetrznych (Ministerio del Interior) i dotycza tego jak otrzymac te Tarjete. Szczegolowe informacje na stronie www.mir.es (z lewej strony klikamy na "INFORMACION SOBRE TRAMITES", pozniej "EXTRANJEROS", a pozniej "REGIMEN COMUNITARIO". )
Z gory przepraszam, jezeli to tlumaczenie nieco "kuleje", ale chcialam to szybko tu zamiescic.
Aby otrzymac Tarjete nalezy zlozyc wypelniony dokument “Solicitud de Tarjeta en Régimen Comunitario” (dostanie sie go na policji, w oficinas de extranjeros, mozna tez sciagnac ze strony Ministerstwa Spraw Wewnetrznych (www.mir.es). Wniosek sklada sie wraz z dokumentami na policji lub w oficina de extranjeros.
Oprocz tego wniosku, jak podaje strona Ministerstwa, nalezy zlozyc:
1) w kazym przypadku :
- paszport i jego kopia (ja musialam miec skopiowane wszystkie strony paszportu),
- trzy fotografie (nie takie jak w Polsce, tzn. polprofil, tylko „na wprost”),
- kiedy jest to wyraznie wymagane, zalegalizowane zaswiadczenie lekarskie o stanie zdrowia (nie wiem w jakich przypadkach jest to wymagane – ja nie musialam nic takiego skladac).
2) w przypadku, gdy ubiegamy sie o tarjete na podstawie faktu, ze w Hiszpanii mamy czlonka rodziny, oprocz dokumentow z punktu pierwszego sklada sie jeszcze:
- dokument poswiadczajacy wiezy rodzinne z osoba mieszkajaca w Hiszpanii (ja przedstawialam Libro de Familia),
- dokument poswiadczajacy, ze nasz czlonek rodziny mieszka w Hiszpanii, zaleca sie przedstawienie DNI lub Tarjeta de Residente Comunitario + ich kopie,
- wiza w paszporcie (na stronie Ministerstwa pisza,ze mozna prosic o zwolnienie z jej przedkladania, (ja musialam skladac), ale co ciekawe, pisza, ze zwolnione ze skladania wizy moga byc osoby, ktore maja hiszpanskich malzonkow, lub tez malzonek jest obywatelem ktoregos z kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego i mieszka LEGALNIE w Hiszpanii)
- dokument poswiadczajacy, ze skladajacy wniosek zyje z dochodow czlonka rodziny mieszkajacego w Hiszpanii (nie dotyczy to przypadku, gdy tym czlonkiem rodziny jest malzonek lub dzieci ponizej 21 roku zycia).
Ja na otrzymanie Tarjety czekalam 4 miesiace (a teoretycznie nie powinien to byc czas dluzszy niz 3 miesiace). Mozna sie tez starac o przyznanie samego tylko numeru N.I.E. Z tego co slyszalam, dostaje sie go po kilku dniach.
Ostatnio zmieniony przez juanita75 16-07-2006, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
Agata 
Mi Vida sin Foro no es Vida


Moje nałogi: forum i moj syn
Pomogła: 21 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 19 Maj 2006
Posty: 2628
Skąd: warszawa/serantes
Wysłany: 11-07-2006, 21:43    #3

Dziekuje juanita75,
_________________
tralala bum!
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 11-07-2006, 22:42    #4

Nie ma sprawy. :smile:
_________________
Donde una puerta se cierra, otra se abre.
  Kraj: Spain
   
kinia121 
Mi Vida sin Foro no es Vida



Zaproszone osoby: 2
Moje nałogi: taniec i fotografia :P
Przedstawiciel:
rioja

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 24 Cze 2006
Posty: 3477
Wysłany: 06-09-2006, 19:01    #5

Czy każdemu jest potrzebny ten N.I.E. ? Chodzi mi o każdego obcokrajowca.
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 06-09-2006, 20:26    #6

N.I.E. to podstawowa sprawa, ktora powinnas zalatwic po przyjezdzie tutaj do Hiszpanii.

Strona www.euroresidentes.com tlumaczy do czego potrzebny jest numer N.I.E. :

"El NIE es imprencindible para realizar cualquier transacción económica como abrir una cuenta bancaria, establecer un negocio, para comprar una vivienda o un coche, para hacer la declaración de impuestos o para cualquier formulario de solicitud administrativo inherente a la oficina de extranjeros."

Oznacza to mniej wiecej tyle, ze numer ten jest niezbedny do zrealizowania jakiejkolwiek transakcji ekonomicznej, np. do otworzenia konta w banku, zalozenia firmy, kupna mieszkania lub samochodu, do zrobienia zeznania podatkowego a takze nalezy go podac w kazdym formularzu podania skladanych w biurze obslugi cudzoziemcow.

Z wlasnego doswiadczenia moge tez dodac, ze numer ten jest wymagany przy rejestracji w urzedzie pracy. A jak juz bedziesz znala choc troche hiszpanski, to radze Ci sie zarejestrowac, bo bedzies mogla skorzystac z wielu ciekawych i darmowych kursow organizowanych przez urzad pracy. Poza tym choc wydawalo mi sie to nieprawdopodobne urzad pracy znalazl mi fajna prace (jako agent obrotu nieruchomosciami) tyle, ze byl to urzad pracy w Jerez, a ja od tygodnia mieszkalam juz 1000 km stamtad.
Nie wiem tez jak to jest teraz gdy Polska nalezy juz do Unii Europejskiej, ale jak ja tu zamieszkalam (a bylo to w 2003 roku), to numer N.I.E. potrzebowalam do ubezpieczenia spolecznego.

[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 8:33 pm ]
Acha, i jeszcze cos: N.I.E. reguluje Twoj pobyt w Hiszpanii, czyli innymi slowy dzieki niemu jestes tutaj legalnie.
  Kraj: Spain
   
kinia121 
Mi Vida sin Foro no es Vida



Zaproszone osoby: 2
Moje nałogi: taniec i fotografia :P
Przedstawiciel:
rioja

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 24 Cze 2006
Posty: 3477
Wysłany: 06-09-2006, 20:44    #7

Ale z tego co gdzieś przeczytałam to trzeba podać powód dla którego sie staramy o N.I.E. ja jak narazie nie jade w celach zarobkowych , to jaki powód mogłabym podać?
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 06-09-2006, 21:11    #8

kinia121 napisał/a:
to jaki powód mogłabym podać

No napisalam Ci w Twoim poscie "Formalnosci", ze Twoim powodem moze byc to "polaczenie rodziny" - reunion familiar. Czyli, ze chcesz zamieszkac z mezem, ktory przebywa w Hiszpanii.
Ostatnio zmieniony przez juanita75 06-09-2006, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
kinia121 
Mi Vida sin Foro no es Vida



Zaproszone osoby: 2
Moje nałogi: taniec i fotografia :P
Przedstawiciel:
rioja

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 24 Cze 2006
Posty: 3477
Wysłany: 06-09-2006, 21:15    #9

Wiem wiem . Tylko ,że najpierw napisałam tego posta a dopiero póżniej przeczytałam Twoją odpowiedz wtym drugim poście dotyczącym formalności. Dzięki.
  Kraj: Spain
   
karolina 
Siempre estoy aquí



Polonia:
polonia

Pomogła: 19 razy
Wiek: 36
Dołączyła: 25 Lip 2006
Posty: 4812
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2006, 13:03    #10

ten numer N.I.E> to jak nasz numer PESEL chyba...tez go wszedzie musimy wpisywac :)

ale dzieki za info...jak dobrze , ze znalzlam to forum
  Kraj: Algeria
   
Agata 
Mi Vida sin Foro no es Vida


Moje nałogi: forum i moj syn
Pomogła: 21 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 19 Maj 2006
Posty: 2628
Skąd: warszawa/serantes
Wysłany: 10-11-2006, 16:30    #11

No tak ja jak zawsze na koncu zalatwiam to co jest niezbedne.
Dzis w Lugo zlozylam papiery o N.I.E.
Wzieli:
kopie paszportu, kopie libro de familia, 3 fotografie, kopie dowodu osobistego mojego meza, kopie ostatniej jego wyplaty, zaswiadczenie o zameldowaniu, wypelnione podanie o przezynanie N.I.E.

Teraz czekam na list ktory ma miec napisane, kiedy mam sie zglosic, zeby uiscic odpowiednie oplaty rzedu 6-7 euro i zostawic odcisk palca. :idea: :?: Nie rozumiem po jaka kukulke im to. Troche mnie to zdegustowalo, ale chyba tego nie da sie przeskoczyc.
_________________
tralala bum!
  Kraj: Spain
   
kinia121 
Mi Vida sin Foro no es Vida



Zaproszone osoby: 2
Moje nałogi: taniec i fotografia :P
Przedstawiciel:
rioja

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 24 Cze 2006
Posty: 3477
Wysłany: 17-11-2006, 23:24    #12

Po załatwieniu zameldowania i po zdobyciu ubezpieczenia udałam sie do urzedu aby złożyć dokumenty o przyznanie N.i.E. i niestety odesłano nas z kwitkiem bo nie miałam '' numero medico'' jak to pani powiedziała . Razem z mezem zastanawialiśmy sie o co chodzi ale nic nam nie przyszlo do głowy, dzwoniłam nawet do ambasady ale tam też nie słyszeli o czymś podobnym. I jak narazie to zostałysmy z córką bez N.I.E.
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 18-11-2006, 00:42    #13

kinia121 napisał/a:
Po załatwieniu zameldowania i po zdobyciu ubezpieczenia udałam sie do urzedu aby złożyć dokumenty o przyznanie N.i.E. i niestety odesłano nas z kwitkiem bo nie miałam '' numero medico'' jak to pani powiedziała

Co???? To chyba musi byc jakies nieporozumienie .... :shock:
Strona internetowa Ministerio del Interior http://www.mir.es/SGACAVT...residencia.html
podaje co jest potrzebne przy skladaniu wniosku o N.I.E. i jest to:


Impreso-solicitud normalizado.
Pasaporte completo o título de viaje o, en su caso, cédula de inscripción en vigor.
En caso de solicitar el NIE en España, documentación acreditativa de que el interesado no se encuentra en España en situación irregular.
Documentación acreditativa de los motivos o necesidades alegadas.


Nie ma tu mowy o zadnym "numero medico"!

[ Dodano: Sob Lis 18, 2006 12:44 am ]
Zreszta przeczytaj powyzej post Agaty, w ktorym pisze o dokumentach, ktore skladala. Chociaz wnioskuje z tego, ze Agata ubiega sie nie tylko o sam numer N.I.E. ale i o Tarjeta Comunitaria.
  Kraj: Spain
   
Synek 
Adicto



Moje nałogi: Slodycze ;)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 1605
Skąd: Logrono, La Rioja
Wysłany: 18-11-2006, 07:17    #14

Kinia, jak macie jakis problem z dogadaniem sie (a wiem, ze w "extranjeros" w Logrono to czasami mozna k*rwicy dostac) to moge wam pomoc. To dla mnie zaden problem podskoczyc tam, dowiedziec sie o wszystko i jak np. Twoj maz nie ma w tygodniu czasu to moge z Toba tam podejsc :smile:
Ostatnio zmieniony przez Synek 18-11-2006, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
kinia121 
Mi Vida sin Foro no es Vida



Zaproszone osoby: 2
Moje nałogi: taniec i fotografia :P
Przedstawiciel:
rioja

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 24 Cze 2006
Posty: 3477
Wysłany: 18-11-2006, 10:08    #15

To jak własciwie myślicie czy bedzie mi teraz potrzebne to N.I.E.?

[ Dodano: Sob Lis 18, 2006 10:10 am ]
Synek, dzieki być może skorzystam z twojej pomocy.
  Kraj: Spain
   
Synek 
Adicto



Moje nałogi: Slodycze ;)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 1605
Skąd: Logrono, La Rioja
Wysłany: 18-11-2006, 10:46    #16

N.I.E na pewno bedzie Ci potrzebne, bardziej niz sama karta, bo wszedzie wymagaja jego podawania. Ciezko mi teraz podac jakis przyklad, ale uwierz mi, ze bez karty sie obejdziesz ale numer lepiej miec.
_________________
Już nie chłopcy, lecz mężczyźni. Już kobiety, nie dziewczyny.
Młodość szybko się zabliźni, nie ma w tym niczyjej winy.
  Kraj: Spain
   
juanita75 
Vivo en el Foro
MODERATOR



Przedstawiciel:
catalunya

Pomogła: 89 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 22 Wrz 2004
Posty: 4073
Skąd: Catalunya
Wysłany: 18-11-2006, 11:02    #17

Synek napisał/a:
Kinia, jak macie jakis problem z dogadaniem sie (a wiem, ze w "extranjeros" w Logrono to czasami mozna k*rwicy dostac) to moge wam pomoc. To dla mnie zaden problem podskoczyc tam, dowiedziec sie o wszystko
kinia121 napisał/a:
Synek, dzieki być może skorzystam z twojej pomocy.

Kinia, skorzystajcie z propozycji Synka! To naprawde cenne, ze ktos bezinteresownie oferuje Wam swoja pomoc.

kinia121 napisał/a:
To jak własciwie myślicie czy bedzie mi teraz potrzebne to N.I.E.?

Ja jakos wytrzymalam bez problemow 7 miesiecy bez numeru N.I.E., bo najpierw przebywalam w Hiszpanii 3 miesiace na pobycie turystycznym, a pozniej jak juz mialam wize, to zlozylam wniosek o Tarjete i 4 miesiace czekalam na jej wydanie (takie byly wtedy reguly, bo Polska jeszcze nie byla w UE). Tak jak wczesniej pisalam, o wydanie samego numeru N.I.E. wczesniej sie nie staralam. A zaznaczam, ze tez caly ten czas bylam w ciazy. Jako dokument identyfikacyjny zawsze pokazywalam paszport i nikt sie nigdy nie czepial. Nie wiem, moze od tego czasu cos sie zmienilo w tej kwestii ale nie wydaje mi sie ...
  Kraj: Spain
   
Synek 
Adicto



Moje nałogi: Slodycze ;)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 1605
Skąd: Logrono, La Rioja
Wysłany: 18-11-2006, 11:20    #18

juanita75 napisał/a:
Ja jakos wytrzymalam bez problemow 7 miesiecy bez numeru N.I.E., bo najpierw przebywalam w Hiszpanii 3 miesiace na pobycie turystycznym, a pozniej jak juz mialam wize, to zlozylam wniosek o Tarjete i 4 miesiace czekalam na jej wydanie (takie byly wtedy reguly, bo Polska jeszcze nie byla w UE). Tak jak wczesniej pisalam, o wydanie samego numeru N.I.E. wczesniej sie nie staralam.

Ale kiedys bylo inaczej, wiecej zachodu o wogole. Teraz dostaje sie prawie od reki numer i karte i nikt o nic nie pyta. Jak mozna to lepiej miec.
_________________
Już nie chłopcy, lecz mężczyźni. Już kobiety, nie dziewczyny.
Młodość szybko się zabliźni, nie ma w tym niczyjej winy.
  Kraj: Spain
   
Agata 
Mi Vida sin Foro no es Vida


Moje nałogi: forum i moj syn
Pomogła: 21 razy
Wiek: 38
Dołączyła: 19 Maj 2006
Posty: 2628
Skąd: warszawa/serantes
Wysłany: 18-11-2006, 11:23    #19

Ja do tej pory nie mialam N.I.E. (przez 10 miesiecy) ale okazalo sie, ze jest potrzebne by z urzedu pracy meza dali nam zasilek dla dziecka i dla mnie. Z tym, ze sam numer sensowna urzedniczka podala nam przez telefon, ale karty jako takiej jeszcze nie mam. Niestety w urzedzie nie byli zadowoleni, ze nie ma karty tylko sam numer, wiec ciagle czekamy na skonczenie sprawy.

Synek to potwornie milo z Twojej strony!!! Ludzie! Sa jeszcze dobrzy ludzie na tym swiecie! Hurra!
_________________
tralala bum!
  Kraj: Spain
   
Synek 
Adicto



Moje nałogi: Slodycze ;)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 1605
Skąd: Logrono, La Rioja
Wysłany: 18-11-2006, 11:26    #20

:oops:
Jak juz pisalem przy innej okazji, pracuje na nocna zmiane wiec mam w ciagu dnia czas. Co mi szkodzi sie przejsc. Moi rodzice sami musieli sobie ze wszystkim radzic, zreszta tak jest do tej pory, to moze ja komus pomoge na tyle, na ile potrafie.
Ostatnio zmieniony przez Synek 18-11-2006, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
ALEGRA 
Amigo



Pomogła: 4 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Wrz 2006
Posty: 392
Skąd: VALLS
Wysłany: 18-11-2006, 12:15    #21

juanita75 napisał/a:
Nie ma tu mowy o zadnym "numero medic

No ja tez jak skladalam dokumenty to nikt tego nie zadal i chyba wszedzie powinno byc tak samo.
Jedynie , nie chcieli mi wydac karty medica dla dziecka jak nie mialam jeszcze numeru N.I.E. ( bo wytlumaczyli to tak , ze jak ja bede miec nr NIE to w seguridad social moga dopiero zarejestrowac moje dziecko ( mimo ze pracowalam i ja mialam ten nr w seguridad social )i z tym nr dopiero moglabym sie udac do szpitala zeby wyrobic Karte Zdrowotna dla dziecka. Jak do tej pory , naszczescie , jej nie potrzebowalam , ale tez musze to zalatwic jak najszybciej.
  Kraj: Spain
   
jaros 
Novato



Moje nałogi: słońce
Wiek: 53
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Puerto de Mazarrón
Wysłany: 07-05-2012, 10:35   jeszcze o NIE #22

Chciałbym odświeżyć wątek o NIE, bo nie chcę zakładać nowego a mam pytanie:
będziemy z żoną zmieniać miejsce zamieszkania, bo mamy już zarezerwowany nowy domek do wynajęcia :-) Czy powinniśmy wystąpić o zmianę adresu w dokumencie NIE? Sam numer - wiadomo - jest już na zawsze, ale w dokumencie jest podany adres zamieszkania...
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Spain
   
Cauliflower 
Siempre estoy aquí
MODERATOR



Przedstawiciel:
navarra

Pomogła: 62 razy
Dołączyła: 18 Mar 2009
Posty: 4506
Skąd: Navarra
Wysłany: 07-05-2012, 10:46    #23

Powiedziano mi swego czasu, ze tak, powinnam zmienic. Nie zrobilam tego, na N.I.E mam caly czas stary adres, uzywam papierka od czasu do czasu i nie bylo zadnego problemu.
_________________
Navarra po polsku
  Kraj: Spain
   
anvien 
Siempre estoy aquí


Przedstawiciel:
paisvasco

Pomogła: 44 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2007
Posty: 6735
Skąd: Vitoria
Wysłany: 07-05-2012, 11:05    #24

ja tez nie zmienialam NIE, zawsze mam aktualny padrón gdy mam sie wylegitymowac aktualnym miejscem zamieszkania i nikt mi nie robil nigdzie problemow, a w miedzyczasie musialam zalatwiac mnostwo roznych formalnosci w prawie wszystkich mozliwych urzedach :-D
_________________
anvien
  Kraj: Spain
   
Inesita81 
Novato


Pomogła: 2 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Kwi 2012
Posty: 37
Wysłany: 07-05-2012, 12:07    #25

Zgadzam sie z przedmowcami: ) Nie,nie ma potrzeby zmieniania NIE . Ja tez jestem zameldowana w jednym miejscu a mieszkam i pracuje w innym juz od ponad 5 lat i nigdy z tego powodu nie bylo problemow. Pozdrawiam
  Kraj: Spain
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by hiszpania.org.es


2004-2012 © hiszpania.org.es