Strona Główna hiszpania.org.es
FORUM O HISZPANII

FAQFAQ  MapaMapa  SzukajSzukaj  NasiNasi  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: juanita75
14-05-2009, 12:47
Karta rezydenta
Autor Wiadomość
mm 
Adicto



Przedstawiciel:
catalunya

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 1382
Skąd: Catalunya
Wysłany: 15-06-2011, 10:52    #201

juanita75 napisał/a:
kinia121, podswiadomosc ...
:mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światło pociągu. A maszynista widzi trzech debili na torach.Podczas pisania postów nie ucierpiały też żadne zwierzęta :-)
  Kraj: Spain
   
Podróżnik 
OBSERVADOR

Wiek: 103
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: Ciudad Quesada
Wysłany: 26-09-2013, 04:14    #202

Witam wszystkich. Czy ktos moze mi powiedziec jakich dokumentow potrzebuje aby otrzymac Karte rezydenta. Kupilem dom w Hiszpanii, N.I.E juz posiadam. Jestem rowniez zameldowany. W Hiszpanii bede w roku srednio przebywal okolo 6 miesiecy. Nie bede staral sie o zadna prace. Konto w banku w Hiszpanii tez posiadam. Prosze o informacje.
Z pozdrowieniami :el_verano
  Kraj: Spain
   
norbo 
Adicto


Przedstawiciel:
andalucia

Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 1741
Wysłany: 26-09-2013, 06:03    #203

Nie ma czegoś takiego jak "karta rezydenta" dla obywateli RP (ani dla obywateli żadnego państwa UE). Potrafisz zdobyć środki na zakup nieruchomości w państwie, którego nie znasz to powinieneś też potrafić zdobyć informacje na temat swojej sytuacji prawnej. Może zatrudnisz prawnika skoro obca jest ci umiejętność korzystania z wyszukiwarek?
  Kraj: Spain
   
Podróżnik 
OBSERVADOR

Wiek: 103
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: Ciudad Quesada
Wysłany: 26-09-2013, 21:55    #204

norbo napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "karta rezydenta" dla obywateli RP (ani dla obywateli żadnego państwa UE). Potrafisz zdobyć środki na zakup nieruchomości w państwie, którego nie znasz to powinieneś też potrafić zdobyć informacje na temat swojej sytuacji prawnej. Może zatrudnisz prawnika skoro obca jest ci umiejętność korzystania z wyszukiwarek?


norbo, jesli chcesz zabierac glos w jakiejs sprawie to lepiej zastanow sie nad swoja wypowiedzia. Poza tym kto ci powiedzial zebym:
1. musial zdobywac srodki na zakup nieruchomosci
2. nie znam tego panstwa
3. co ty rozumiesz przez znajomosc panstwa
4. kiedy ja po raz pierwszy zawitalem do Hiszpanii to ty na gow...o mowiles papu.

Skoro jestes taki biegly w tych sprawach to moze wypowiesz sie na ten temat:

http://spain.angloinfo.co...cy/eu-citizens/

Swoje madrosci pokazujesz na innych stronach tego forum.
  Kraj: Spain
   
beer 
Amigo


Pomógł: 9 razy
Wiek: 63
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 253
Skąd: Orihuela Costa
Wysłany: 27-09-2013, 04:40    #205

norbo napisał/a:
. Może zatrudnisz prawnika skoro obca jest ci umiejętność korzystania z wyszukiwarek?


Hej Podroznik, nie zwracaj uwagi na to co pisze "norbo". On jest znawca w kazdym temacie, wystarczy iz przesledzisz fora a wszystkiego sie dowiesz.

"norbo" troche grzecznosci dla nowych uzytkownikow oraz zastanow sie nad tym co czasami piszesz.
_________________
The pessimist complains about the weather
The optimist expects it to change
The realist adjusts his sails
  Kraj: Spain
   
norbo 
Adicto


Przedstawiciel:
andalucia

Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 1741
Wysłany: 27-09-2013, 05:05    #206

Spoko luz, niech wciśnie "ignoruj" dla mojej skromnej osoby i zobaczymy co z opisów przepisów imigracyjnych i innych takich pierdółek mu pozostanie do poczytania :me_rio

Moderacji przypomnijmy, że w tym wątku wszystko jest nie-na-temat bo to wątek archeologiczny :jajaja
Ostatnio zmieniony przez norbo 27-09-2013, 05:07, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
Andzela 
Administrator


Moje nałogi: Xataka y EL PUTO JUEGO MEGAPOLIS
Przedstawiciel:
andalucia

Pomogła: 90 razy
Dołączyła: 25 Sty 2004
Posty: 7958
Skąd: Onubense
Wysłany: 27-09-2013, 12:43    #207

norbo napisał/a:
Moderacji przypomnijmy, że w tym wątku wszystko jest nie-na-temat bo to wątek archeologiczny :jajaja


aha, to moze pojdziesz swoje madrosci ludowe prawic na innych forach? bo jestes jak ten piesek york, wszedzie cie pelno, ale nic ciekawego nie wnosisz! :-/
_________________
Yo soy Española y me siento orgullosa de serlo, llevo mi tierra en el corazón.
  Kraj: Spain
   
Cauliflower 
Siempre estoy aquí
MODERATOR



Przedstawiciel:
navarra

Pomogła: 62 razy
Dołączyła: 18 Mar 2009
Posty: 4520
Skąd: Navarra
Wysłany: 27-09-2013, 13:46    #208

Na temat czy nie to jedno, druga sprawa to to, ze jak bedziesz dalej sie tak chamsko odzywal do innych uzytkownikow czy na wypowiadal w tym tonie na ich temat, to dostaniesz banana :hola:
Tyczy sie to rowniez czwartego punku w wypowiedzi uzytkownika Pozroznik.
To nie jest forum Onetu.
_________________
Navarra po polsku
  Kraj: Spain
   
norbo 
Adicto


Przedstawiciel:
andalucia

Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 1741
Wysłany: 27-09-2013, 15:48    #209

Od Onetu to forum różni się co najwyżej węższym zakresem tematycznym.

Andzela, moje "mądrości ludowe" prawie zawsze poparte są całą masą argumentów, linków do materiałów źródłowych, odnośników do przepisów.... O ilu forumowiczach możesz powiedzieć coś takiego? Jeśli ja "nic ciekawego nie wnoszę" to wykasuj wszystkie moje posty i zobaczymy co zostanie na forum z zakresu informacji na temat kluczowych procedur (zasiłki, przepisy imigracyjne, służba zdrowia, etc.). Nie żebym oczekiwał pochwał czy wdzięczności ale (bez przesadnej skromności) ja jestem chyba jedynym użytkownikiem poważnie podchodzącym do tej tematyki gotowym poświęcić swój czas na wyszukanie potwierdzonych i konkretnych informacji (najczęściej mi osobiście niepotrzebnych). Ale jestem już zmęczony ludzką ignorancją :(
  Kraj: Spain
   
kojot 
Hablador



Polonia:
polonia

Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 709
Wysłany: 27-09-2013, 16:17    #210

Znowu się zaczyna :lloro

Więcej wyrozumiałości dla nowego użytkownika.

norbo napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "karta rezydenta" dla obywateli RP (ani dla obywateli żadnego państwa UE).

Niestety nie masz racji norbo. Pobyt obywatela UE w ES powyżej trzech miesięcy wymaga zgłoszenia, które z angielska zwie się "rezydencją". To, że obecnie nie jest wydawany w tym zakresie oddzielny dokument (karta rezydenta), a kartka papieru z danymi to inna sprawa. Proces postępowania rejestracyjnego jest opisany na wskazanej przez Podróżnika angielskojęzycznej stronie. Certyfikat registro como Residente Comunitario jest wydawany na okres do pięciu lat, po czym powinien być odnowiony. Wniosek na formularzu ex-18 (Solicitud de Certyfikat registro de residencia comunitaria) winien być złożony w najbliższym urzędzie ds cudzoziemców (Oficina de extranjeros) lub lokalnym posterunku policji. Składając wniosek trzeba się liczyć z tym, że urzędnik będzie żądał przedstawienia dowodu posiadania wystarczających środków finansowych do utrzymania siebie (a więc dobrze mieć ze sobą wyciąg z rachunku bankowego) oraz potwierdzenie ubezpieczenia. Ponadto oczywiście dokuemnt tożsamości i poświadczenie nadania numeru NIE (Número de Identificacion de Extranjero)

I jak zawsze w załatwianiu wszystkich spraw urzędowych w ES trzeba się uzbroić w cierpliwość lub być przygotowany na wszystko, zgodnie z tym:
http://youtu.be/d5rYzd-Jdxs
_________________
Nauczyłaś mnie niewiary / W nikogo i w nic / nawet sobą nie kazałaś być
Być może na próżno śniłem / lecz jeśli nie wiesz że jestem / Pamiętaj Ja byłem
Ostatnio zmieniony przez kojot 27-09-2013, 16:20, w całości zmieniany 2 razy  
  Kraj: Poland
   
Podróżnik 
OBSERVADOR

Wiek: 103
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: Ciudad Quesada
Wysłany: 27-09-2013, 19:02    #211

norbo napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "karta rezydenta" dla obywateli RP (ani dla obywateli żadnego państwa UE). Potrafisz zdobyć środki na zakup nieruchomości w państwie, którego nie znasz to powinieneś też potrafić zdobyć informacje na temat swojej sytuacji prawnej. Może zatrudnisz prawnika skoro obca jest ci umiejętność korzystania z wyszukiwarek?


Jak sie okazuje najwiekszy znawca wszystkiego tez nie wie wszystkiego. Moze trzeba przejsc dodatkowe szkolenie odnosnie wyszukiwarek. Proponuje rowniez poczytac troche roznych przepisow a dopiero potem brac sie za doradztwo. Od tego sa zreszta roznego rodzaju biura oraz urzedzy i kancelarie.

P.S
Sorry dla wszystkich za moj punkt 4 poprzedniej wypowiedzi. Po prostu mnie ponioslo, nie sadzilem iz co niektore osoby potrafia byc tak zarozumiale sadzac ze wiedza wszystko najlepiej.
Ostatnio zmieniony przez Podróżnik 27-09-2013, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
  Kraj: Spain
   
norbo 
Adicto


Przedstawiciel:
andalucia

Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 1741
Wysłany: 27-09-2013, 20:14    #212

W Hiszpanii występują trzy podstawowe rodzaje dokumentów wydawanych imigrantom:
- karty rezydenta dla imigrantów spoza kręgu krajów stowarzyszonych;
- wspólnotowe karty rezydenta dla pochodzących z krajów niestowarzyszonych członków rodzin obywateli państw stowarzyszonych mieszkających w Hiszpanii;
- certyfikat poświadczający wpis do centralnego rejestru obcokrajowców dla obywateli państw stowarzyszonych.

[Jeśli ktoś chce wiedzieć dlaczego używam określenia "państwo stowarzyszone" a nie "państwo członkowskie UE" niech sobie poczyta choćby preambułe RD 240/2007].

Hiszpańskie prawo stosuje następujące nazewnictwo:
- tarjeta de identidad de extranjero (RD Ley Organica 4/2000);
- tarjeta de residencia de familiar de ciudadano de la Unión (RD 240/2007);
- certificado de registro (RD 240/2007);

Prawo unijne (Dyrektywa 2004/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie prawa obywateli Unii i członków ich rodzin do swobodnego przemieszczania się i pobytu na terytorium Państw Członkowskich) stosuje następujące nazewnictwo:
- dla obywateli Unii - zaświadczenie o rejestracji (w wersji angielskiej: registration certificate, w wersji hiszpańskiej: certificado de registro)
- dla pochodzących spoza UE członków rodzin obywateli UE - karta pobytowa (w wersji angielskiej: residence cards, w wersji hiszpańskiej: [/i]tarjeta de residencia[/i]).

Wniosek: w Hiszpanii nie ma czegoś takiego jak karta rezydenta dla obywatela państwa stowarzyszonego, rozróżnienie tych pojęć nie jest tylko zabawą językową - w tym zawiera się różnica pomiędzy ograniczoną migracją pomiędzy państwami a swobnym wyborem miejsca zamieszkania; obywatel państwa stowarzyszonego faktycznie już w momencie wjazdu do Hiszpanii może stać się jej rezydentem i nie musi nikogo prosić o zgodę, obywatele innych państw muszą poddać się uciążliwej (czasem upokarzającej) procedurze aby uzyskać zgodę na zamieszkanie w Hiszpanii; "na wskazanej przez Podróżnika angielskojęzycznej stronie" nie użyto formalnej nazwy wydawanego dokumentu i nie uwzględniono tej różnicy lub zwyczajnie użyto nieprecyzyjnego określenia potocznego (to może być dowód na powszechne przywiązanie Europejczyków do sztucznych ograniczeń). Różnica pomiędzy kartą rezydenta i certyfikatem jest mniej więcej taka jak pomiędzy dowodem osobistym a wizą uprawniającą do pobytu na terenie USA.

W stosunku do obywateli państw stowarzyszonych stosowane są uproszczone procedury imigracyjne wykluczające ich praktycznie z obszaru regulowanego prawem imigracyjnym - już bliżej migracji wewnętrznej niż faktycznej imigracji.

Co do obowiązku ponawiania rejestracji po pięciu latach to nie jest to wcale takie oczywiste. Tak wiem, sam o tym pisałem i wydawało się to całkiem logiczne w świetle informacji zawartych na stronie wirtualnego biura hiszpańskiej policji oraz informacji udzielanych w biurach extranjería ale gdy na stronie policji dokonano zmiany objaśnień (zrzuty strony przed i po zmianie w innym wątku) zmusiłem się do wysiłku poszukania przyczyny tego zjawiska. Na początku znalazłem coś takiego na oficjalnej stronie UE:
Cytat:
Po trzech miesiącach w nowym kraju może być konieczna rejestracja we właściwym urzędzie (często jest to urząd miasta lub lokalny posterunek policji).
(...)
Po zarejestrowaniu się otrzymasz zaświadczenie o rejestracji. To zaświadczenie potwierdza Twoje prawo do pobytu w tym kraju. Zawiera Twoje imię i nazwisko, adres oraz datę rejestracji.
(...)
Powinno mieć nieograniczoną ważność (bez potrzeby odnawiania), aczkolwiek może być wymagane zgłaszanie władzom lokalnym wszelkich zmian adresu.

http://europa.eu/youreuro...ns/index_pl.htm

Potem przejrzałem dyrektywę 2004/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie prawa obywateli Unii i członków ich rodzin do swobodnego przemieszczania się i pobytu na terytorium Państw Członkowskich i na temat okresu ważności rejestracji nie znalazłem absolutnie nic. Poszperałem jeszcze i natrafiłem na kilka rezolucji (których teraz nie chce mi się szukać) wzywających państwa członkowskie do pełnego zastosowania wspomnianej powyżej dyrektywy (czyli są z tym problemy czego dowodem są m.in. "nieprecyzyjne" informacje udzielane przez hiszpańską extranjería czy wcześniejsza wersja strony hiszpańskiej policji). Wniosek z tego jest prosty: skoro przepisy prawa mówią jedynie o obowiązku dokonania rejestracji to jest to wszystko co zobowiązany jest dokonać imigrant, którego obowiązuje to właśnie prawo; na temat obowiązku wystąpienia po pięciu latach o dokument poświadczający prawo stałego pobytu także nie ma żadnej wzmnianki ani w RD 240/2007 ani w2004/38/WE - czyli informacje o obowiązku ponawiania rejestracji po pięciu latach są nieprawdziwe. Aczkolwiek informacje udzielane w biurach extranjería wskazują nam, że wśród hiszpańskiej biurokracji albo panuje przekonanie o takim obowiązku albo celowo udzielane są nieprawdziwe informacje - w tej sytuacji lepiej zachować ostrożność i profilaktycznie po pięciu latach ponowić rejestrację już jako "rezydent stały".
  Kraj: Spain
   
kojot 
Hablador



Polonia:
polonia

Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 709
Wysłany: 27-09-2013, 21:50    #213

Znowu norbo bawimy się słówkami, chociaż oficjalne organy ES nazywają pobyt rezydencją.
Ministerio del Interior napisał/a:
RESIDENCIA SUPERIOR A TRES MESES

Los ciudadanos de un Estado miembro de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo y de Suiza tienen derecho de residencia en territorio español por un período superior a tres meses si se encuentran en alguno de los siguientes supuestos:

a/ Son trabajadores por cuenta ajena o por cuenta propia en España.
b/ Disponen, para sí y los miembros de su familia, de recursos suficientes para no convertirse en una carga para la asistencia social en España durante su período de residencia, así como de un seguro de enfermedad público o privado que cubra todos los riesgos en España.
La valoración de la suficiencia de medios económicos se efectuará de manera individualizada y, en todo caso, teniendo en cuenta la situación personal y familiar del solicitante. Se considerará acreditación suficiente para el cumplimiento de este requisito la tenencia de recursos que sean superiores al importe que cada año fije la Ley de Presupuestos Generales del Estado para generar el derecho a recibir una prestación no contributiva.
c/ Son estudiantes y están matriculados en un centro público o privado, reconocido o financiado por la administración educativa competente, con una finalidad formativa; y cuentan con un seguro de enfermedad público o privado que proporcione una cobertura completa en España y garantizan que poseen recursos suficientes para sí y los miembros de su familia para no convertirse en una carga para la asistencia social del Estado español durante su período de residencia.
d/ Son miembros de la familia que acompañan o van a reunirse con un ciudadano de un Estado miembro de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo o de Suiza que cumple las condiciones contempladas en alguno de los supuestos anteriores. El familiar podrá ser:
* En el supuesto de familiar de estudiante, su cónyuge o pareja de hecho inscrita o los hijos del estudiante y de su cónyuge o pareja a cargo.
* En los demás supuestos, el cónyuge o pareja de hecho inscrita, sus descendientes directos y los de su cónyuge o pareja menores de 21 años o incapaces o mayores de dicha edad que vivan a su cargo, y sus ascendientes directos o los de su cónyuge o de la pareja registrada que vivan a su cargo.

Este derecho de residencia es también aplicable a los miembros de la familia, cualquiera que sea su nacionalidad, si acompañan o van a reunirse con un ciudadano de un Estado miembro de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo o de Suiza que cumple las condiciones contempladas en los apartados "a", "b" o "c" anteriores.

En el caso de ciudadanos de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo o de Suiza que se encuentran en el supuesto de la letra "c" anteriormente mencionada (estudiantes) y cumplan las condiciones establecidas para su residencia en tal condición, únicamente el cónyuge o pareja de hecho inscrita en un registro público y los hijos a cargo, independientemente de su nacionalidad, tendrán el derecho de residencia como miembros de su familia.

Asimismo, el ciudadano de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo que ya no ejerza ninguna actividad por cuenta ajena o por cuenta propia mantendrá la condición de trabajador por cuenta ajena o por cuenta propia en los siguientes casos:

a/ Si sufre una incapacidad temporal resultante de una enfermedad o accidente;
b/ Si, habiendo quedado en paro involuntario debidamente acreditado, tras haber estado empleado durante más de un año, se ha inscrito en el servicio de empleo competente con el fin de encontrar un trabajo;
c/ Si, habiendo quedado en paro involuntario debidamente acreditado tras concluir un contrato de trabajo de duración determinada inferior a un año o habiendo quedado en paro involuntario durante los primeros doce meses, se ha inscrito en el servicio de empleo competente con el fin de encontrar un trabajo. En este caso, la condición de trabajador se mantendrá durante un período que no podrá ser inferior a seis meses;
d/ Si sigue una formación profesional que guarde relación con su empleo previo, salvo que se encuentre en situación de paro involuntario.
Los interesados estarán obligados a solicitar personalmente ante la Oficina de Extranjeros de la provincia donde pretendan permanecer o fijar su residencia o, en su defecto, ante la Comisaría de Policía correspondiente, su inscripción en el Registro Central de Extranjeros.

La solicitud deberá presentarse en el plazo de tres meses contados desde la fecha de entrada en España, siéndole expedido de forma inmediata un certificado de registro en el que constará el nombre, nacionalidad y domicilio de la persona registrada, su número de identidad de extranjero, y la fecha de registro.

Documentación

Junto con la solicitud de inscripción (EX-18), deberá presentarse el pasaporte o documento nacional de identidad válido y en vigor del solicitante o, si está caducado, copia de éste y de la solicitud de renovación, así como la siguiente documentación (original y copia), en función de los supuestos en los que se encuentre el solicitante:

a/ Los trabajadores por cuenta ajena deberán aportar una declaración de contratación del empleador o un certificado de empleo. En todo caso, se admitirá la presentación del contrato de trabajo registrado en el correspondiente Servicio Público de Empleo o documento de alta, o situación asimilada al alta, en el régimen correspondiente de la Seguridad Social, si bien no será necesaria esta documentación si el interesado consiente la comprobación de dichos datos en los Ficheros de la Tesorería General de la Seguridad Social.
b/ Los trabajadores por cuenta propia aportarán una prueba de que trabajan por cuenta propia. En todo caso, se admitirá la inscripción en el Censo de Actividades Económicas o la justificación de su establecimiento mediante la inscripción en el Registro Mercantil o el documento de alta o situación asimilada al alta en el régimen correspondiente de la Seguridad Social, si bien no será necesaria la aportación de esta documentación si el interesado consiente la comprobación de dichos datos en los Ficheros de la Tesorería General de la Seguridad Social o de la Agencia Tributaria.
3/ Las personas que no ejerzan una actividad laboral en España deberán aportar documentación acreditativa del cumplimiento de las dos siguientes condiciones:
1.ª Seguro de enfermedad, público o privado, contratado en España o en otro país, siempre que proporcione una cobertura en España durante su período de residencia equivalente a la proporcionada por el Sistema Nacional de Salud. Se entenderá, en todo caso, que los pensionistas cumplen con esta condición si acreditan, mediante la certificación correspondiente, que tienen derecho a la asistencia sanitaria con cargo al Estado por el que perciben su pensión.
2.ª Disposición de recursos suficientes, para sí y para los miembros de su familia, para no convertirse en una carga para la asistencia social de España durante su periodo de residencia.
La acreditación de la posesión de recursos suficientes se efectuará por cualquier medio de prueba admitido en derecho, tales como títulos de propiedad, cheques certificados, documentación justificativa de obtención de rentas de capital o tarjetas de crédito, aportando en este último supuesto una certificación bancaria actualizada que acredite la cantidad disponible como crédito de la citada tarjeta.
La valoración de la suficiencia de medios deberá efectuarse de manera individualizada, y en todo caso, teniendo en cuenta la situación personal y familiar del solicitante.
Se considerará acreditación suficiente para el cumplimiento de este requisito la tenencia de recursos que sean superiores al importe que cada año fije la Ley de Presupuestos Generales del Estado para generar el derecho a recibir una prestación no contributiva, teniendo en cuenta la situación personal y familiar del interesado.

d/ Los estudiantes, incluidos los que cursen enseñanzas de formación profesional, deberán presentar documentación acreditativa del cumplimiento de las siguientes condiciones:
1.º Matrícula en un centro, público o privado, reconocido o financiado por la administración educativa competente.

2.º Seguro de enfermedad, público o privado, contratado en España o en otro país siempre que proporcione una cobertura completa en España. No obstante, se estimará cumplida esta condición si el estudiante cuenta con una tarjeta sanitaria europea con un período de validez que cubra todo el periodo de residencia y que le habilite para recibir, exclusivamente, las prestaciones sanitarias que sean necesarias desde un punto de vista médico.

3.º Declaración responsable de que posee recursos suficientes para sí y los miembros de su familia, para no convertirse en una carga para la asistencia social de España durante su periodo de residencia.

La participación en programas de la Unión Europea que favorecen intercambios educativos para estudiantes y profesores se considerará acreditación suficiente para el cumplimiento de estos requisitos.
Los familiares nacionales de un Estado miembro de la Unión Europea o de otro Estado parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo y de Suiza deberán solicitar la inscripción en el Registro Central de Extranjeros de acuerdo a la forma expuesta anteriormente, aportando:
* Documentación acreditativa actualizada y, en su caso, legalizada del vínculo familiar con el ciudadano de la Unión.
* Documentación acreditativa de la dependencia económica.
* Documentación que acredite que el familiar que le da el derecho es o trabajador por cuenta ajena o propia, o que tiene medios de vida suficientes y seguro de enfermedad, o que es estudiante, tiene medios suficientes para sí y para los miembros de su familia y seguro de enfermedad.


Akty prawne regulujące:
* Real Decreto 240/2007, de 16 de febrero, sobre entrada, libre circulación y residencia en España de ciudadanos de los Estados miembros de la Unión Europea y de otros Estados parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo (BOE núm. 51, de 28 de febrero), modificado por el Real Decreto 1161/2009, de 10 de julio; por la Sentencia de 1 de junio de 2010, del Tribunal Supremo -rectificada, a su vez, por el Auto de 13 de enero de 2011-; por el Real Decreto 1710/2011, de 18 de noviembre; por el Real Decreto-ley 16/2012, de 20 de abril y por el Real Decreto 1192/2012, de 3 de agosto.
* Orden PRE/1490/2012, de 9 de julio, por la que se dictan normas para la aplicación del artículo 7 del Real Decreto 240/2007, de 16 de febrero, sobre entrada, libre circulación y residencia en España de ciudadanos de los Estados miembros de la Unión Europea y de otros Estados parte en el Acuerdo sobre el Espacio Económico Europeo (BOE núm. 164, de 10 de julio).

norbo napisał/a:
... Wniosek: w Hiszpanii nie ma czegoś takiego jak karta rezydenta dla obywatela państwa stowarzyszonego, rozróżnienie tych pojęć nie jest tylko zabawą językową - w tym zawiera się różnica pomiędzy ograniczoną migracją pomiędzy państwami a swobnym wyborem miejsca zamieszkania; obywatel państwa stowarzyszonego faktycznie już w momencie wjazdu do Hiszpanii może stać się jej rezydentem i nie musi nikogo prosić o zgodę...

Jak widać wniosek twój nie jest do końca prawdziwy, bowiem z oficjalnych informacji wynika, że jednak istnieją pewne warunki ograniczające prawo przebywania nawet dla obywatela UE na okres powyżej 3 miesięcy.
_________________
Nauczyłaś mnie niewiary / W nikogo i w nic / nawet sobą nie kazałaś być
Być może na próżno śniłem / lecz jeśli nie wiesz że jestem / Pamiętaj Ja byłem
  Kraj: Poland
   
fankabiologii 
Hablador



Moje nałogi: czekolada/książki
Przedstawiciel:
valencia

Pomogła: 8 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Valencia
Wysłany: 28-09-2013, 08:58    #214

kojot napisał/a:
norbo napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak "karta rezydenta" dla obywateli RP (ani dla obywateli żadnego państwa UE).

norbo napisał/a:
W Hiszpanii występują trzy podstawowe rodzaje dokumentów wydawanych imigrantom:
- karty rezydenta dla imigrantów spoza kręgu krajów stowarzyszonych;
- wspólnotowe karty rezydenta dla pochodzących z krajów niestowarzyszonych członków rodzin obywateli państw stowarzyszonych mieszkających w Hiszpanii;
- certyfikat poświadczający wpis do centralnego rejestru obcokrajowców dla obywateli państw stowarzyszonych.

:pensando
czy tylko ja mam takie wrazenie ze norbo sam sobie zaprzeczyl?
wlasnie ten certifikat po 5 latach sie przeksztalca w karte rezydenta jako potwierdzenie pobytu pernamentnego. Wiem, bo mi tak powiedzieli niedawno jak bylam na policji zeby zmienic adres na moim NIE. a nie sadze, zeby pan policjant byl niedouczony, prawda?
_________________
make a wish, take a chance, make a change and break away!!!
  Kraj: Spain
   
bisia 
Adicto



Przedstawiciel:
andalucia

Pomogła: 12 razy
Wiek: 49
Dołączyła: 17 Cze 2010
Posty: 1493
Skąd: Andaluzja
Wysłany: 29-09-2013, 10:49    #215

Podróżnik napisał/a:
Witam wszystkich. Czy ktos moze mi powiedziec jakich dokumentow potrzebuje aby otrzymac Karte rezydenta. Kupilem dom w Hiszpanii, N.I.E juz posiadam. Jestem rowniez zameldowany. W Hiszpanii bede w roku srednio przebywal okolo 6 miesiecy. Nie bede staral sie o zadna prace. Konto w banku w Hiszpanii tez posiadam. Prosze o informacje.


w powyzsza dyskusje nie bede sie wtracac. odpowiem ci tak: jesli twoj pobyt w hiszpaniii w jednym kawalku nie bedzie przekraczal 183 dni- to nie potrzebujesz karty rezydenta- jestes turysta. jesli nadal jestes zameldowany w polsce, tam pracujesz(osiagasz dochod) i placisz podatki to tam jest twoja tzw rezydencja. posiadajac dom hiszpanii jestes tylko zobowiazany uiszczac raz w roku IBI (odpowiednik podatku gruntowego i od nieruchomosci) oraz inne oplaty tj. woda, prad etc.
jesli zas zdecydujest sie tutaj podjac prace - to juz inna para kaloszy.

Kojot napisal o obowiazku zglaszania na policji pobytu dluzszego niz 3 miesiace- nie wiem czy ktokolwiek to robi. :pensando

twoje zameldowanie tutaj tak na prawde przysluzy sie tylko samej gminie. tobie raczej na niewiele sie zda.

bycie rezydentem pociaga za soba rowniez inne obowiazki np. powinno sie wymienic ( zgloscic w trafico) prawo jazdy a co za tym idzie przerejstrowac samochod, zeby wszystko mialo rece i nogi. znam przpadek, ze osoba bedaca rezydentem nie dokonala tej formlnosci i przy kontroli prawko zostalo zatrzymane.

reasumujac- moim zdaniem, w twojej sytuacji nie zawracaj sobie glowy rezydencja, bo tak na prawde raz, ze jej nie potrzebujesz, dwa nie musisz tego robic bo twoj pobyt jednym ciagiem nie przekracza tych 183 dni (jesli tak jest).

jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
  Kraj: Spain
   
Panalea 
Novato


Moje nałogi: spokój ducha
Wiek: 51
Dołączyła: 23 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: polska
Wysłany: 08-04-2014, 10:42   meldunek i zielona karta #216

Poczytałam trochę ,ale nie znalazłam niczego na temat "zielonej karty" a takiej zażądali od mojej mamy ,gdy chciała się zameldować w swoim mieszkaniu w Hiszpanii.W biurze dla obcokrajowców powiedziano mi ,że aby ją otrzymać trzeba złożyć formularz S1 lub e121 ( mama jest emerytką). Druk formularza ściągnęłam ze stron NFZ ,ale muszę tam podać adres instytucji do której ma być skierowany.Proszę pomóżcie ,bo nawet nie wiem czy to wszystko tak właśnie powinno się odbywać.Trochę się już pogubiłam. :pensando
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Poland
   
anvien 
Siempre estoy aquí


Przedstawiciel:
paisvasco

Pomogła: 44 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2007
Posty: 6767
Skąd: Vitoria
Wysłany: 08-04-2014, 10:45    #217

Panalea napisał/a:
ale muszę tam podać adres instytucji do której ma być skierowany
jesli chodzi o wyrobienie zielonej kartki z numerem N.I.E to ubiega sie o nia w Policía National :-)
_________________
anvien
  Kraj: Spain
   
Panalea 
Novato


Moje nałogi: spokój ducha
Wiek: 51
Dołączyła: 23 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: polska
Wysłany: 08-04-2014, 11:07    #218

Tzn.że zielona karta to numer NIE , a nie ubezpieczenie ?Mama ma NIE ,ale z innego miejsca zamieszkania ,a ta zielona o czym świadczy? :-?
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Poland
   
darion 
Adicto
Vengador



Przedstawiciel:
valencia

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 1636
Skąd: Valencia
Wysłany: 08-04-2014, 11:18    #219

Potocznie ´´zielona karta´´ to nic innego jak numer N.I.E (wczesniej zielona kartka formatu A4, a teraz tekturowy kartonik wielkosci dowodu osobistego- tez zielony).
W wypadku Twojej mamy, chodzi o ubezpieczenie zdrowotne. Nalezy z Polski przywiesc karte EKUZ (emeryci maja bezterminowo) ale to jest ubezpieczenie na wyjatkowe zachorowania, a nie na dlugotrwale leczenie.
! Przed wyjazdem powinna:
- złożyć wniosek o formularz S1 (dawniej E 106) w zakładzie ubezpieczeń zdrowotnych w swoim kraju pochodzenia. Zapewni on prawo do opieki zdrowotnej podczas pobytu za granicą.
! Po przyjeździe do kraju, w którym będziesz pracować/przebywac, powinna:
- zasięgnąć informacji o formalnościach związanych z pobytem, nawet jeśli planuje przebywać tam tylko przez krótki czas
- złożyć formularz S1 (dawniej E 106) w tamtejszym zakładzie ubezpieczeń zdrowotnych (jeśli jest to wymagane).
W Hiszpani to w INSS (INSTITUTO NACIONAL DE LA SEGURIDAD SOCIAL).
Tutaj masz adresy: http://www.seg-social.es/..._Centro=9&Org=I
Poza tym wymagaja wykupienia ubezpieczenia medycznego na terenie Hiszpanii. Nastepnie zlozenie wniosku o N.I.E.
Nie wiem w jakim regionie mieszkasz i gdzie chcesz zameldowac mame, ale w Walencji mozna zameldowac sie na paszport.
Ale skoro mama ma N.I.E to nie wiem w czym problem. No chyba ze ten N.I.E jest na bialej kartce.
_________________
Nie odpowiadam za szkody lub straty poniesione przez kogokolwiek wskutek jakiegokolwiek wykorzystania informacji umieszczonej w poście. Zawarta treść ma tylko i wyłącznie charakter informacyjny.
Ostatnio zmieniony przez darion 08-04-2014, 11:23, w całości zmieniany 2 razy  
  Kraj: Spain
   
Panalea 
Novato


Moje nałogi: spokój ducha
Wiek: 51
Dołączyła: 23 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: polska
Wysłany: 09-04-2014, 10:06    #220

No właśnie jest na białej i z Elche,a teraz będzie mieszkać w Pego (blisko do Walencji) tutaj do zameldowania chciał właśnie zieloną. :wenas:
Odpowiedziałeś szczegółowo na moje wątpliwości ,najbardziej martwił mnie adres do kogo kierować S1.Dzięki za pomoc . :wenas:
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Poland
   
anvien 
Siempre estoy aquí


Przedstawiciel:
paisvasco

Pomogła: 44 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2007
Posty: 6767
Skąd: Vitoria
Wysłany: 09-04-2014, 10:12    #221

Panalea, jest Taki przycsik "pomogl" na dole kazdego postu, jak uwazasz ze Darion ci pomogl w odpowiedzi na pytanie to mozesz mu sie odwdzieczyc wlasnie przyznajac punkcik :-)
_________________
anvien
  Kraj: Spain
   
Panalea 
Novato


Moje nałogi: spokój ducha
Wiek: 51
Dołączyła: 23 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: polska
Wysłany: 11-04-2014, 13:03    #222

Ja to się chyba wczoraj urodziłam ,ale za nic nie mogę go ,znaczy tego przycisku ,odnaleźć.Przepraszam wszystkich którzy mi pomogli a tego nie otrzymali. :que_verguenza
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Poland
   
anvien 
Siempre estoy aquí


Przedstawiciel:
paisvasco

Pomogła: 44 razy
Dołączyła: 13 Wrz 2007
Posty: 6767
Skąd: Vitoria
Wysłany: 11-04-2014, 13:14    #223

Panalea, ale juz chyba znalazlas :-)
_________________
anvien
  Kraj: Spain
   
Panalea 
Novato


Moje nałogi: spokój ducha
Wiek: 51
Dołączyła: 23 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: polska
Wysłany: 24-06-2014, 10:12    #224

Czy zaświadczenie na druku S1 należy przetłumaczyć na j.hiszpański ,czy można je złożyć w języku ojczystym?
_________________
Podpis dostępny od 50 postów.
  Kraj: Poland
   
kojot 
Hablador



Polonia:
polonia

Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 709
Wysłany: 25-06-2014, 14:35    #225

S1 jest standardowym drukiem unijnym i w zasadzie nie musi być tłumaczony, ale z urzędnikami w ES różnie bywa :P
_________________
Nauczyłaś mnie niewiary / W nikogo i w nic / nawet sobą nie kazałaś być
Być może na próżno śniłem / lecz jeśli nie wiesz że jestem / Pamiętaj Ja byłem
  Kraj: Poland
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by hiszpania.org.es


2004-2012 © hiszpania.org.es