To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
hiszpania.org.es
FORUM O HISZPANII

Kraj Hiszpania - Pogoda w Hiszpanii - Wiosna 2010/2011/2012/2013

GreGoriO - 23-05-2013, 18:08

a u nas wreszcie termometry przekroczyły 30st... :el_verano
Cauliflower - 23-05-2013, 18:12

anvien napisał/a:
w ostatnich dniach (tygodniach) w Vitorii temp. waha sie od kilku do 11C..ludzie na ulicach dalej smigaja w zimowych grubych ubraniach i kozakach, normalnie zima nadal trwa, na okolicznych wyzszych gorach (np. Gorbea) lezy snieg... :shock:

U nas jest właśnie dokładnie tak samo. Dziś 12 stopni i poziomo zacinający zimny kapuśniaczek.
I pomyśleć, że rok temu psioczyłam, że kaloryfery grzeją na darmo bo za oknem ciepło. :rotfl

ikxio - 24-05-2013, 14:33

u mnie co prawda sniegu nie ma, ale do tej pory nie bylo okazji zalozyc sandalkow, nie mowiac o ciaglym chodzeniu w rajstopach albo spodniach bo wieje po nogach - Angolom to nie przeszkadza smigac w szortach i podkoszulkach, juz lapia wlasciwy sobie buraczany kolorek na plazy.
anvien - 24-05-2013, 14:51

ikxio napisał/a:
Angolom to nie przeszkadza smigac w szortach i podkoszulkach
no tak, oni maja zimny chow, u siebie tez w kwietniu przy temp. ponizej 15C potrafia smigac "pol-nago" :jajaja
kojot - 28-05-2013, 16:25

"Hiszpania: lato rozpocznie się dopiero we wrześniu'
Cytat:
Marzący o wygrzewaniu się w słońcu na hiszpańskich plażach muszą wstrzymać się do końca sierpnia. Zdaniem synoptyków, wtedy dopiero na Półwyspie Iberyjskim zagości lato. Hiszpanię czeka chłód i deszcz - twierdzą synoptycy. Ich zdaniem, tegoroczny październik będzie cieplejszy niż wrzesień i sierpień.
Ulewne deszcze, burze,wiatr i chłód - tak synoptycy opisują zbliżające się lato. Podobno na wschodzie i północy Hiszpanii temperatura wahać się będzie od 14 do 25 stopni C a w niewielu miejscach przekroczy 30.
Typowy dla Półwyspu Iberyjskiego upał ma rozpocząć się dopiero pod koniec sierpnia. Bardzo ciepłe i suche mają być wrzesień i październik.
Zimna jest również wiosna. Teraz nad Hiszpanię nadciągają burze, a po nich przyjdzie ochłodzenie. Niemal w całym kraju temperatura spadnie do 10 stopni. Niewiele lepiej rozpocznie się czerwiec. W pierwszym tygodniu termometry wskażą najwyżej 20 stopni C.

Źródło: http://wiadomosci.onet.pl...,wiadomosc.html

Andzela - 28-05-2013, 16:52

ja bym nie wierzyla w te bzdury po polsku.. :me_rio
Lato jest w pelni bo juz w kwietniu mielismy prawie 40 st. klik

teraz tylko sie troche ozimnilo, ale to normalne..

inaczej moze byc na polnocy.. =D

Cauliflower - 28-05-2013, 16:59

Hiszpania duży kraj jest ;) i różnorodny klimatycznie.
U nas 12 stopni i leje.
14 stopni w lipcu też dla nas żadna nowość :cool:

anvien - 28-05-2013, 17:07

Cauliflower napisał/a:
U nas 12 stopni i leje.
hehehe
Cauliflower napisał/a:
14 stopni w lipcu też dla nas żadna nowość
dokladnie Kraj Baskow niewiele sie rozni :-)
Andzela - 28-05-2013, 17:15

Cauliflower napisał/a:
Hiszpania duży kraj jest ;) i różnorodny klimatycznie.
U nas 12 stopni i leje.


No wlasnie, dlatego glupio jest wsadzac do jednego worka klimat hiszpanski i pisac o Hiszpanii, ze lato nadejdzie dopiero "we wrzesniu" :me_rio
Niezle farmazony.. =D

GreGoriO - 28-05-2013, 22:27

no bo nadejdzie....
to jest link sponsorowany przez Ryanair... :me_rio

Cauliflower - 31-05-2013, 17:00

Maj 2013:
- 23 (dziś dwudziesty czwarty) dni deszczowe na 31 dni miesiąca. Przy czym nie sąto przelotne burze, tylko lejący cały czas, z sięgających jakoś do kolan chmur, deszcz.
- średnia temperatura maksymalna o 7 stopni niższa, niż w zeszłym roku
- w okolicach dwudziestego maja, ilość spadniętej z nieba w tym roku wody przekroczyła ilość wody spadniętej w całym roku 2012.


Poczucie humoru topi się ostatnie :bien

anvien - 31-05-2013, 17:01

hahaha dobre zdjecie :me_rio
Andzela - 31-05-2013, 17:07

Lato w pelni 30 st. :hace_calor
anvien - 31-05-2013, 19:33

Andzela, pozazdroscic bo pogoda ogolnie w Zach. Europie kiepska jest tej wiosny :sad:
ikxio - 01-06-2013, 16:15

bedzie ciepla zima i lato - to jak siegnie wyz azorski - poludnie Hiszpanii
Andzela - 01-06-2013, 16:34

Dzis mamy 35 st. :calor
ikxio - 01-06-2013, 16:48

Andzela, nie wiem ile - wiem, ze w ramach dnia dziecka wychlapalam sie w basenie urbanizacyjnym i czekam na lato w pelni
Cauliflower - 09-06-2013, 20:18

Padało i napadało :sad:
anvien - 09-06-2013, 21:37

Cauliflower, to u was dzis tak bylo? :shock:
Cauliflower - 09-06-2013, 21:48

To na moim osiedlu, mieliśmy rzekę o jakieś 200 metrów od domu. Poszliśmy na spacer i w pewnym momencie zaczęło przybierać tak, że człowiek odwracał głowę a za chwilę stał w wodzie. Chyba gdzieś wodę spuścili ze zbiorników retencyjnych.
O ironio, ta ulica nazywa się Calle Río Arga.
Poniższe zdjęcie jest z Diario de Navarra
http://www.diariodenavarr...a.html?imagen=2

anvien - 09-06-2013, 22:08

Cauliflower napisał/a:
To na moim osiedlu, mieliśmy rzekę o jakieś 200 metrów od domu.
no niezle, widac powodzie tej wiosny ogarnely wiekszosc Europy :sad:
GreGoriO - 10-06-2013, 12:51
Temat postu: A JEDNAK MOŻNA!!!!!
ZOBACZCIE jak poradzili sobie Austriacy....SZOK!!! :shock: :bien
Cytat:
Metalowe zapory stawiane przed nadejściem fali kulminacyjnej uchroniły wiele miejscowości nad Dunajem, Łabą i Wełtawą przed zalaniem.

Jednym z miast, które "suchą stopą" przeszły przez powódź jest austriackie Grein, które schowało się za aluminiowym płotem.

Dunaj miał 15 metrów wysokości, a do szczytu zabezpieczeń zabrakło zaledwie 4 cm.

http://www.tvn24.pl/cieka...nia,331757.html

http://losyziemi.pl/austr...-sie-wody-video

anvien - 10-06-2013, 13:15

GreGoriO napisał/a:
ZOBACZCIE jak poradzili sobie Austriacy....SZOK!!!
widzialam filmik po prostu szok, ze brakowalo 4cm..wielkie szczescie..a najlepsze byly komenatrze Polakow, ze w PL takie bramki nic by nie daly bo by je zaraz ktos na zlom ukradl, albo trzebaby Policje ustawic przy plocie do pilnowania...smutne ale ziarno prawdy w tym jest :-(
ikxio - 12-06-2013, 09:55

to, ze po tak dlugiej zimie powodzie beda to pieciolatek by przewidzial bo ocielenie nastepuje zwykle gwaltownie- nie pomyslano jednak, ze dolacza do tego ulewne deszcze - ale to niestety sila wyzsza.
anvien, oj niestety ziarno prawdy w tym jest, ale tez nalezy pamietac, ze Austria to kraj, gdzie powodzie nie sa nowoscia, wiec sa przygotowani , a na terenach zalewowych sie nie buduje, w najgorszym wypadku organizuje jakisc park.
u nas to inny problem - burze w gorach , jak lunie to sciana wody, a rzeczki to zwykle suche jary wyzlobione prez wode - do tego jak to w ES - kto by sobie zawracal glowe sprzataniem - wiec z gor plynie masa blota, galezi i czesto samochodow (bo takie wawoziki to "idealne" miejsce na parking dla wielu ludzi - a potem placza, ze woda zmiotla wszystko.

Andzela - 09-04-2014, 17:25




i jak tam u Was Wiosna? :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group